zaterdag 19 januari 2013

3 juli 2007 Sterckwijck Boxmeer/Beugen


3 juli Sterckwijck

Geplaatst door: 03/07/2007
Vandaag, dinsdag 3 juli, heb ik sinds lange tijd weer een bezoek gebracht aan de opgraving op Sterckwijck waar men inmiddels al weer 6 weken archeologisch onderzoek verricht. Jammer dat ik wegens de drukke werkzaamheden op mijn school niet eerder aanwezig kon zijn op de opgravingen. Omdat ik nu vakantie heb, krijg ik meer tijd om de opgravingen van dichtbij te volgen.
Vandaag zat het, wat het weer betreft, niet erg mee. Veel soppen in de klei, veel blubber in de putten. Ondanks dit slechte weer gingen de werkzaamheden gewoon door. Volgens een van de dames moest het wel heel hard regenen wilde men naar binnen gaan.
Ik had makkelijk praten met mijn paraplu boven me.
Ik had in het veld onder de paraplu een gesprek met Nienke Prangsma over de rondleiding op woensdag 4 juli voor de leden van de verschillende historische verenigingen.
Hopelijk is het dan wat beter weer.
3juli1_1
Zwoegen in de blubber
3juli2_1
Mooi groot spoor in het zand
3juli3
Overleg in de regen
3juli4
Alsof er nog geen water genoeg was. Zand zeven met een waterstraal.
3juli5
Spullen verzamelen
3juli6
De eenzame zwoeger Sander.
Dit waren een paar indrukken van vandaag 3 juli 2007 op de opgraving Sterckwijck.
De resultaten tot nu toe zijn boven verwachting.
Later hoort u hierover meer.
Woensdag 4 juli start op 13.00 uur de rondleiding voor de plaatselijke Historische verenigingen.
De Historische Vereniging Nepomuk zal met 10 personen aanwezig zijn.
Gegroet Dick Reijnen Meer informatie over de geschiedenis van Boxmeer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten