zaterdag 19 januari 2013

13 augustus 2007 Sterckwijck.. weer een raadsel erbij!!!!


13 augustus …een kort bezoek

Geplaatst door: 13/08/2007
De basisscholen zijn weer begonnen
Zoals u misschien weet ben ik leraar in het basisonderwijs hetgeen betekent dat ik vadaag weer met de werkzaamheden op mijn school ben begonnen. Hierdoor heb ik minder tijd om Sterckwijck te bezoeken. Toch zal ik proberen een deel van mijn vrije tijd op de opgraving door te brengen zodat u op de hoogte blijft van nieuwste ontwikkelingen
Op maandag 13 augustus ben ik snel na het avondeten naar Sterckwijck gereden om een blik te werpen op de vorderingen. Ik had verwacht dat men vandaag het raadsel van het "zwarte gat" zou oplossen zodat ik er alsnog een paar plaatjes van kon schieten. Helaas was er op die plek nog niets gebeurd……misschien morgen. Het blijft wel spannend. Het komt eigenlijk ook wel goed uit want a.s woensdag breng ik samen met Rien Klaassen, de wethouder van Cultuur in de Gemeente Boxmeer, een bezoek aan de opgravingen op Sterckwijck.
Ik heb nog snel enkele foto’s genomen van alweer een bijzonder plek. In de put die het dichtst gelegen is aan de landweg, die midden door het gebied loopt van west naar oost, bevindt zich een zeer grote donkere plek. Deze plek zit vol met materiaal. Het lijk wel een stortplaats uit die tijd (IJzertijd)of misschien wel een waterplaats waarin men in de loop der tijd al het kappotte materiaal gedumpt heeft. Er zit zit ook veel steenmateriaal in.
Alweer een raadsel erbij.
Img_3881_1 Img_3879 Img_3880
Tot een volgende keer, gegroet
Dick Reijnen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten